logo-hot-frame Inglese DSA & BES il_melograno_editore-logo Inglese DSA & BES

THE SQUARE(D)SAan & (B)ENS

visueel leren voor studenten met DSA door Santina Spiriti

logo-cold-frame-op-sx Inglese DSA & BES
INFORMATIENOTA - DIE

a_i_d-2-4-2-296x300 Inglese DSA & BESIn gevallen van DSA, de ’ bijdrage is onvervangbaar methode onderwijs. De zorg toegepast langs het ontwerpproces, zo goed als overal in de creatieve en redactionele boog ’, al project “The Square”, wordt gevonden de ’ analyse van de uitstekende resultaten verkregen Bovendien 10 jaren van studie en experimenten. L ’ de auteur heeft altijd prioriteit beschouwd de tevredenheid van studenten en docenten, natuurlijk het ongeval met een snelle groei van consepovolezza de studie werken, en heeft daarom gericht zijn inspanningen op het overwinnen van sommige belemmeringen die stam vertragen, blokkeren in sommige gevallen, bereidheid om toe te passen, Om te leren. Rekening houdend met, durante la stesura dei testi e del materiale didattico, van de vele inspanningen die degenen die een vreemde taal studeren wordt ingediend, Santina geesten geslaagd in de moeilijke taak om te combineren met creativiteit en geometrische nauwkeurigheid de zwaarste stijfheden van de Engelse syntaxis in een visuele paradigma, dat vereenvoudigt en versnelt de taalleren ’. Net leveraging bloemlezing meestal de overgang van de ene taal naar de andere ’, “The Square” deconstrueert zelf, delen, en redelivery klaar voor gebruik English syntax ’.
Dislessia-Archilabò-150x150 Inglese DSA & BESGemaakt om te vergemakkelijken van het opstarten van ’ ’ Engels leren, of als aanvullende opleiding voor Afterschool, “The Square” Het heeft zich ontwikkeld als een van de meest populaire methoden voor school onderwijs, of privé onderwijs. De ’ evolutie van het project heeft gehouden zijn bedoelingen oroginarie, ter bevordering van vocativa waardoor elk moment binnenkort op ’ de auteur, Santina geesten, een nieuwe educatieve regeling op papier te zetten, een speelse aanpak van de studie, che attraverso un semplice intervento metodologico abbatte i più comuni ostacoli all’apprendimento della lingua.
Het plein is in de Engelse taal een geometrische solid, een polyedrale dobbelstenen: breekt in haar structuur gezichten, Geef, zo in wezen als mogelijk, essentiële gereedschappen voor het ontwerpen van de wederopbouw. Voor dit, voor de Europese taal Label, de methode “The Square – door Santina Spiriti” Het wordt verklaard als vormende resource d ’ uitmuntendheid in de opleiding van studenten met speciale onderwijsbehoeften.

pamela_kvilekval Inglese DSA & BES“È molto importante che i bambini italiani abbiano una certa padronanza gesproken Engels, voordat invoering van het schriftelijke Engels. Moet beschikken over een vocabulaire minst omvat zelfstandige naamwoorden, voornaamwoorden, werkwoorden ( worden en dat ) en kunnen produceren sommige korte zin."
Pamela Kvilekval, 2007

’ specifieke aandoeningen leren & Speciale onderwijsbehoeften

De methode “The Square – door Santina Spiriti” voor ’ onderwijs Engels heeft zich gevestigd, door jaren van experimenteren, Als een voorkeur in opleiding gevallen waarvoor bijzondere aandacht voor de speciale onderwijsbehoeften van studenten. Naast het verstrekken van educatieve pattern van snelle effectiviteit, de ’ bieden The Square biedt, studenten en docenten, solide gerichte tools, verankerd aan het resultaat, blut opwaarts van elke cognitieve annexatie secundaire die niet respecteert de ’ leren Engels grammatica en syntaxis.

VERWIJZINGEN - DIE

aid-325x250_Edited Inglese DSA & BESKlik op het document te openen:

"TAALONDERWIJS EN TALENLEER VREEMDE TALEN EN DSA"

koppeling: Italiaanse dyslexie Association

the-square-books-bright-325x390_Edited Inglese DSA & BESDE KETTING “THE SQUARE”

Anna-Chiarenza-Vittoria-Coniglione_Edited Inglese DSA & BESKlik op het document te openen:

"TAALONDERWIJS EN TALENLEER VREEMDE TALEN EN DSA"

koppeling: Een limiet te overwinnen

logots-colrd Inglese DSA & BES

corsi-270x203-opt-bl-bl Inglese DSA & BESgioco-270x203-opt-bl-bl Inglese DSA & BESdo-_you-270x203-opt-bl-bl Inglese DSA & BEShands_up-270x203-opt-bl-bl Inglese DSA & BES

Als we een vreemde taal leren

si consiglia la consultazione dell’ottima relazione di Laura Bravar Insegnamento della lingua straniera a studenti con dislessia: considerazione teoriche e aspetti pratici.” (KOPPELING)

Als we leren van de talen? 1) Door imitatie ’:

Spiegelneuronen worden geactiveerd, niet alleen als een onderwerp doet een actie, Maar zelfs wanneer hij ziet een andere persoon een actie uitvoert. (Rizzolati, PhD et al.) Het leren ’ (taal ook) plaatsvindt Dankzij een reproductie interieur die is gebaseerd op mechanismen van imitatie. 2) Door middel van associatieve mogelijkheden:

De ’ taalverwerving is een activiteit Vereniging voor uitmuntendheid die wordt begunstigd door: – positieve emoties (es. moedertaal); – multi-zintuiglijke stimuli; – creatieve activiteiten, interessante en belangrijke; – ritmes, muziek, Danze, nursery rhymes, jingles enz.. gemakkelijk op te slaan. 3) Via de impliciete geheugen:

Impliciete geheugen (incidentele/declaratieve niet): È probabilmente il tipo di memoria più belangrijk en oude mens; – Lijkt te zijn de oudste vorm van geheugen op verschijnen in het kind (reeds aanwezig in de foetus en in pasgeboren) en de laatste ’ te verdwijnen in oude ’;

Kenmerken van impliciete geheugen:

  1. De impliciete kennis overname ’ plaatsvindt onbewust, zonder te investeren aandacht;
  2. De kennis opgeslagen is niet toegankelijk alle verbale introspectie ’;
  3. De kennis opgeslagen wordt gebruikt in de volledig automatische modus;
  4. Impliciete kennis verbeteren met de ’ ervaring en praktijk.

Impliciete geheugen en de verwerving van eerste taal:

Impliciete geheugen l ’ de verwerving eerste taal vroeg treedt op, zonder inspanning en ongeacht onze bewustzijn. Via de impliciete geheugen we leren de Fonologische en morfo-syntactische aspecten van onze taal. 4) Door het geheugen expliciete declaratieve /:

Expliciete geheugen: – Later zal komen op (Na de 3 jaar) omdat omvat gebieden van de hersenen die later vervallen; – Omvat de episodische geheugen dat bestaat uit de ervaringen van ons leven, die we kunnen vrijwillig ophalen en vertellen; – Omvat semantisch geheugen dat betrekking heeft op de betekenis van woorden en kennis encyclopedische op de wereld. Kenmerken van expliciete geheugen: 1. Expliciete geheugen werken 3 fasen (tot vaststelling van, opslag en herstel) die betrekking hebben op verschillende breinstructuur. L ’ t leren via het geheugen Express vereist bereidheid en voorzichtigheid. 2. De gegevens kan worden opgehaald bewust en verbaal beschreven. Expliciete geheugen winkels episodische en semantische informatie. De expliciete geheugen is essentieel voor bewust (niet-automatische) van taal.

In conclusie: U kunt een taal leren met behulp van verschillende geheugensystemen

Impliciete geheugen:

  • de meest natuurlijke manier en verspreiding;
  • vereist geen enige inspanning bewuste;
  • relatief snelle;
  • kunt u om te begrijpen en spreken op een manier Automatische, vloeiend;
  • uitgebuit door landen die Wijs op tweetaligheid.

Expliciete geheugen:

  • academische methode;
  • impliceert het leren ’ zich bewust van de woordenschat en grammaticale regels;
  • langzaamste methode;
  • geeft geen garantie voor een toespraak vloeiend en automatische (Vertaling);
  • methode die wordt gebruikt voor leren van talen dood.

Hier zijn de oorzaken van Italiaanse mislukking ’ in ’ leren van vreemde talen:

  1. Ongeschikt methoden
  2. Het begint te laat
  3. Non-native spreker leraren, met gebrek aan specifieke voorbereiding
  4. Weinig tijd besteedt aan de talen in het buitenland

Excerpted van: Neuro taal pedagogie: Hoe om te leren de talen voor kinderen” en. Astrolabium, 2004. Auteur: Prof. Franco Smith, Decaan van de Faculteit Wetenschappen opleiding, Universiteit van Udine.

Help voor ouders van leerlingen met BES

Guida per i genitori di alunni con bisogni speciali: Opportunità per l’integrazione


Clicca sul link di seguito per visualizzare/scaricare la guida specifica per genitori di alunni con bisogni speciali voorbereid voor de M.I.U.-R. interinstitutionele groep voor de integratie van de USP di Pavia:


Bron: http://archivio.pubblica.istruzione.it/

DSA & Speciale onderwijsbehoeften

DSA & BSE. DE RICHTSNOEREN VOOR DE M.I.U.-R.

logo_miur Inglese DSA & BES

BRON: http://hubmiur.pubblica.istruzione.it/web/istruzione/dsa

Specifieke leerstoornissen.
De wet 8 Oktober 2010, nº 170 herkennen van dyslexie, de disgrafia, de spelling- en dyscalculie welke specifieke leren stoornissen, genoemd “DSA”. Het recht op onderwijs aan leerlingen met DSA is gegarandeerd door middel van verschillende initiatieven bevorderd door MIUR en de realisatie van geïndividualiseerde trajecten in ’ school.
Richtsnoeren voor het recht op onderwijs aan leerlingen en studenten met specifieke leerstoornissen
Werk informatieruimte Leerlingen met speciale onderwijsbehoeften (BES) – Interventie tools voor leerlingen met speciale onderwijsbehoeften en territoriale organisatie voor school integratie ’ – Verduidelijking – (Opmerking prot.. n. 2563 van 22 November 2013) ⮋Dettagli
Vroege detectie activiteiten van DSA – Ondertekend door de Minister van volksgezondheid Renato Balduzzi, Minister van onderwijs ’, ’ dell Università e della Ricerca Francesco Profumo het besluit voor de vroegtijdige opsporing van DSA in school. Regio's en de korte USR zullen moeten ondertekenen memoranda van inzicht te regelen de modaliteiten en de timing van enquêtes⮋Dettagli
Leerlingen met speciale onderwijsbehoeften (BES) – Overeenstemming met de bedieningsinstructies met betrekking tot de ministeriële richtlijn 27 December 2012 houdende gedetailleerde regels voor “Interventie tools voor leerlingen met speciale onderwijsbehoeften en territoriale organisatie voor school integratie ’” – (C. M. n. 8 van 6 Maart 2013) ⮋Dettagli
Studenten met een handicap. Afgegeven ministeriële richtlijn houdende vaststelling van “Interventie tools voor leerlingen met speciale onderwijsbehoeften en territoriale organisatie voor school integratie ’” – (Een richtlijn van de 27 December 2012) ⮋Dettagli
“Dyslexie in school” – Online l ’ de lijst van geselecteerde scholen in ’ nationale project geboekt na de overeenkomst tussen Miur ’, Steun (Italiaanse dyslexie Association) en de Stichting Telecom Italië (Opmerking prot. n. 1190 van 7 Maart 2012) ⮋Dettagli
Uitvoeringsbepalingen van de wet 8 Oktober 2010, Nieuwe regels op specifieke leerstoornissen in school (D. M. 12 Juli 2011) ⮋Dettagli
Dyslexie in school” – Aankondiging van de concurrentie voor de presentatie van projecten gericht op de realisatie van het onderwijzen van strategieën en aangepast educatieve plannen voor studenten met specifieke leerstoornissen in ’ ⮋Download
Rimane valida anche per il corrente anno scolastico la diagnosi presentata prima dell’entrata in vigore della L 170/2010 ⮋Dettagli
Comitato tecnico-scientifico di cui all’art. 7 van de wet 170/2010⮋Dettagli


The Square vince il Label Europeo delle Lingue

"Meertaligheid: een troef voor Europa en een gemeenschappelijk engagement": met deze zin, komt uit een document van De Europese Commissie in September 2008, werd gelanceerd in juni 2009 de 14ª Editie van de Europese taal Label, de erkenning dat ieder jaar aan het licht helpt brengen de vele strategieën ter plaats door scholen, van universiteiten, onderzoeksinstellingen om het leren van vreemde talen. In feite, wordt erkenning gegeven aan die projecten die een belangrijke impuls aan het taalonderwijs kunnen geven, onderwijs door middel van innovaties en effectieve praktijken.

EUROPESE TAAL LABEL AWARD 2009

In 2009 de methode “The Square” Hij was het Europees Talenlabel toegekend door de EuropeseCommissie, die heeft ondergaan zorgvuldig onderzoeken de tientallen projecten toekenning van deelnemers aan het project “The Square – door Santina Spiriti”. logo_it-the_square-commissione_europea-delle-linguezh1 Inglese DSA & BES

Europese Commissie

– Europese taal Label Award voor het project “The Square – door Santina Spiriti” Klik hier om te lezen van de volledige details