|
||
THE SQUARE – (D)SAan & (B)ENSvisueel leren voor studenten met DSA – door Santina Spiriti |
“È molto importante che i bambini italiani abbiano una certa padronanza gesproken Engels, voordat invoering van het schriftelijke Engels. Moet beschikken over een vocabulaire minst omvat zelfstandige naamwoorden, voornaamwoorden, werkwoorden ( worden en dat ) en kunnen produceren sommige korte zin."
Pamela Kvilekval, 2007
’ specifieke aandoeningen leren & Speciale onderwijsbehoeften
VERWIJZINGEN - DIE Klik op het document te openen: "TAALONDERWIJS EN TALENLEER VREEMDE TALEN EN DSA" koppeling: Italiaanse dyslexie Association Klik op het document te openen: "TAALONDERWIJS EN TALENLEER VREEMDE TALEN EN DSA" koppeling: Een limiet te overwinnen
DE KETTING “THE SQUARE”
Als we een vreemde taal leren si consiglia la consultazione dell’ottima relazione di Laura Bravar “Insegnamento della lingua straniera a studenti con dislessia: considerazione teoriche e aspetti pratici.” (KOPPELING) Als we leren van de talen? 1) Door imitatie ’: Spiegelneuronen worden geactiveerd, niet alleen als een onderwerp doet een actie, Maar zelfs wanneer hij ziet een andere persoon een actie uitvoert. (Rizzolati, PhD et al.) Het leren ’ (taal ook) plaatsvindt Dankzij een reproductie interieur die is gebaseerd op mechanismen van imitatie. 2) Door middel van associatieve mogelijkheden: De ’ taalverwerving is een activiteit Vereniging voor uitmuntendheid die wordt begunstigd door: – positieve emoties (es. moedertaal); – multi-zintuiglijke stimuli; – creatieve activiteiten, interessante en belangrijke; – ritmes, muziek, Danze, nursery rhymes, jingles enz.. gemakkelijk op te slaan. 3) Via de impliciete geheugen: Impliciete geheugen (incidentele/declaratieve niet): – È probabilmente il tipo di memoria più belangrijk en oude mens; – Lijkt te zijn de oudste vorm van geheugen op verschijnen in het kind (reeds aanwezig in de foetus en in pasgeboren) en de laatste ’ te verdwijnen in oude ’; Kenmerken van impliciete geheugen: Impliciete geheugen en de verwerving van eerste taal: Impliciete geheugen l ’ de verwerving eerste taal vroeg treedt op, zonder inspanning en ongeacht onze bewustzijn. Via de impliciete geheugen we leren de Fonologische en morfo-syntactische aspecten van onze taal. 4) Door het geheugen expliciete declaratieve /: Expliciete geheugen: – Later zal komen op (Na de 3 jaar) omdat omvat gebieden van de hersenen die later vervallen; – Omvat de episodische geheugen dat bestaat uit de ervaringen van ons leven, die we kunnen vrijwillig ophalen en vertellen; – Omvat semantisch geheugen dat betrekking heeft op de betekenis van woorden en kennis encyclopedische op de wereld. Kenmerken van expliciete geheugen: 1. Expliciete geheugen werken 3 fasen (tot vaststelling van, opslag en herstel) die betrekking hebben op verschillende breinstructuur. L ’ t leren via het geheugen Express vereist bereidheid en voorzichtigheid. 2. De gegevens kan worden opgehaald bewust en verbaal beschreven. Expliciete geheugen winkels episodische en semantische informatie. De expliciete geheugen is essentieel voor bewust (niet-automatische) van taal. In conclusie: U kunt een taal leren met behulp van verschillende geheugensystemen Hier zijn de oorzaken van Italiaanse mislukking ’ in ’ leren van vreemde talen: Excerpted van: “Neuro taal pedagogie: Hoe om te leren de talen voor kinderen” en. Astrolabium, 2004. Auteur: Prof. Franco Smith, Decaan van de Faculteit Wetenschappen opleiding, Universiteit van Udine.
Impliciete geheugen:
Expliciete geheugen:
Help voor ouders van leerlingen met BES Clicca sul link di seguito per visualizzare/scaricare la guida specifica per genitori di alunni con bisogni speciali voorbereid voor de M.I.U.-R. interinstitutionele groep voor de integratie van de USP di Pavia:
Guida per i genitori di alunni con bisogni speciali: Opportunità per l’integrazione
The Square vince il Label Europeo delle Lingue EUROPESE TAAL LABEL AWARD 2009 In 2009 de methode “The Square” Hij was het Europees Talenlabel toegekend door de EuropeseCommissie, die heeft ondergaan zorgvuldig onderzoeken de tientallen projecten toekenning van deelnemers aan het project “The Square – door Santina Spiriti”. – Europese taal Label Award voor het project “The Square – door Santina Spiriti” Klik hier om te lezen van de volledige detailsEuropese Commissie
INDICE DELLE NOTIZIE PER CATEGORIA